Rancinan 2019 portret | Danubiana}

Zneužívanie moci

27. apríl 2019 - 30. jún 2019

Realizácia projektu: Gérard Rancinan & Caroline Gaudriault

Keď ustúpite o pätnásť veľkých krokov dozadu, pred vašimi očami sa odvinie interpretácia moderných dejín moci.
Toto dielo zachytáva poklesky demokratickej moci v jednom dlhom čítaní. Hierarchia moci sa falošne rešpektuje. Vládcom tejto symbolickej Demokracie nie je nik iný, ako ubuovský kráľ, smiešna postava, ktorá tróni uprostred svojich podlých pochlebovačov. Po rozpade rodiny je ponechaný napospas okolitým intrigánom, ktorí sú zobrazení podobne seriózne. Záchranu neprinášajú ani médiá, ktorých symbolickí zástupcovia prišli o jedno oko a stali sa poviazanými panáčikmi z papiera s odvrátenou hlavou. Aj sama Spravodlivosť sa zmenila na lievik. Kultúra sa utápa v prachu čias. Náboženstvo si tiež chce uchmatnúť kus šachovnice. Najlepšie karty si potiahli anonymné postavy v čiernych kostýmoch s bezuzdnými ambíciami, ktoré samy určujú pravidlá hry vďaka svojim bankovkám.
Aká Demokracia sa to ukazuje v tomto ľudskom bláznovstve, ktoré sa stáva obeťou vlastného sarkazmu? Uprostred Liberálnej oligarchie, Demokratúry a Participatívnej demokracie sa všetci snažia objaviť svoje poslanie, ale zatiaľ sa im nedarí...
Gérard Rancinan berie problémy spoločnosti vážne, preto zatína priamo do živého, s humorom a fantazmagóriou inšpirovanou maľbami Hieronyma Boscha a príbehmi Lewisa Carrolla.
Dnes pred seba stavia výzvu s touto monumentálnou fotografiou s rozmermi 1,80 x 15 metrov.
Dielo bude doplnené inštaláciou textov Caroline Gaudriault a knihou.

Biografia

Umelec Gérard RANCINAN, jeden z najvýznamnejších francúzskych fotografov, v spolupráci so spisovateľkou Caroline GAUDRIAULT prináša symbolický pohľad na dnešnú spoločnosť, ktorý s radosťou reinterpretujú podľa práve sa odohrávajúcich udalostí.
Gérard Rancinan, preslávený svojimi monumentálnymi fotografickými dielami vystavenými v parížskom centre umení Palais de Tokyo, v múzeu Triennale v Miláne, v Múzeu moderného umenia Himalayas v Šanghaji, na Akadémii umení vo Florencii a aktuálne v galérii Base sous-marine v Bordeaux... dokončil najnovšie, mimoriadne aktuálne dielo výnimočných rozmerov.
V dobe, keď cítime naliehavú potrebu opätovne uvažovať nad Demokraciou, keď dianie doma či za oceánom spochybňuje stávky moci, sa toto dielo dvoch autorov, v rukopise každého z nich, pokúša uchopiť spoločenské udalosti a vytvoriť z nich všeobecnejšiu víziu z väčšieho odstupu, v rámci ktorej sa človek musí postaviť vlastným činom a ich odvrátenej strane. V dialógu fotografie a literatúry obaja autori opovážlivo poukazujú na zneužitia jednej doby, na jej protirečenia a výstrelky.